zondag 2 november 2014

Kaptrui zonder kap

Eerder deze week kreeg ik een paar prachtige biologische sweaterstoffen binnen.
Gijsje kreeg van eentje een trui, een kaptrui zonder kap. Ik kocht een online patroontje en combineerde de kol en de kap uit het patroon. Ik ben nl. fan van de assymetrische lintjes aan de kap maar ook van de kol, dus ik combineerde beiden.

Het patroon is ook een aanrader het gaat van 74 - 176 dus ik kan nog net eentje voor mezelf maken ...




















Ter hoogte van de nestelogen verstevigde ik het stofje met gabardine-postzegels. En de buidelzak heb ik vervangen door iets bescheidenere zakjes ter hoogte van de zijnnaad.

Anders dan zijn broer vindt Gijs poseren heerlijk, op zijn manier.





Groetjes
Annelies

2 opmerkingen:

  1. Super mooi! Ik ga sebiet het patroontje kopen, en dan eens piepen bij je sweat stoffen :-)

    BeantwoordenVerwijderen