donderdag 11 april 2013

Voordelen van de lange winter...

... tja, misschien moet ik het bij 'voordeel' houden, namelijk:

 Voor de stoof zitten met een lekker kom wintersoep.

 Niemand heeft in de zomer zin in knolseldersoep met gorgonzola en walnoten maar in de winter( en dit jaar ook in de lente) smaakt hij heerlijk!

Mijn favoriete recept komt van photo copy ik deed er nog wat gorgonzola bij! Heerlijk!


Foto: Photo copy


1 kleine knolselder
2 sjalotten
Boter
Bouillon (ik gebruikte bouillon van eekhoorntjes brood)
150gr gogonzola 
fijngeraspte appel
fijngehakte walnoten 
truffelzout (geen idee waar je dat kan kopen, kreeg het eens kado van mijn man)
Krokante spekjes (uit de oven)




Sjalot aanstoven in boter, wanneer de ui glazig is de knolselder toevoegen, eventjes aanstoven en dan de bouillon toevoegen (hoeveelheid afhankelijk van hoe dik je je soep graag hebt) . Laten koken tot de selder zacht is. Gorgonzala toevoegen en heel fijn mixen.

Serveren met spekjes, appel, walnoot en truffelzout! Overdadig? Ja absoluut! Nog een voordeel van de winter, overdaad schaadt niet ;-)


1 opmerking:

  1. bedankt voor den tip, sinds kort "knolselderpuree" ontdekt: een streling voor de tong ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen