zaterdag 30 maart 2013

Fluo Paasdotjes voor mezelf

Als echte fan van de King Louie jurkjes was ik een hele tijd terug heel blij met de aankoop van de enige echte Burda 7828!

 Bij het aankopen van tricot verplaatste ik dan ook mijn focus van kindvriendelijke stoffen naar stoffen voor eigen gebruik.

Drie stofjes hebben er al aan moeten geloven. Hier een fotootje van één van de drie, mijn paasjurk :-) (beetje fris)

Voor wie zich er ook aan wilt wagen, vergeet zeker niet te kijken naar de blog die Mina Dotter erover schreef, zo lukt het altijd!

Bij dit jurkje nam ik een maatje kleiner als ik normaal draag maar voor het bovenpand neem ik volgende keer nog een maatje kleiner (ik heb denk ik niet dezelfde proporties heb als het gemiddelde Burda model). Voor de afwerking van het bovenpand koos ik voor rekbare biais, lekker makkelijk.


Het stofje is een biologische tricot van Lillestof. Lekker zacht en door de fluo gele stipjes ben ik helemaal mee met de mode!

Een foto zonder hoofd? Tja ik ben nog niet klaar om herkend te worden op straat. ;-)
Patroon: Burda 7828
Stof: klijntje.be
Gebruiksaanwijzing: Mina Dotter

Heb in huis een kleine fan van dit jurkje dus tekende nu ook een mini versie uit. Later meer hierover.

Veel plezier ermee!



7 opmerkingen:

  1. Super ... hier moet ik me toch ook eens aan wagen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knap gedaan seg! & da stofke s zooo schoon!!!
    liefs, mimixxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens Mima Dotter ook met een gewone naaimachine haalbaar he ;-)

      Verwijderen
    2. dan moet k nog s goe gaan lezen dus ... t patroon ligt klaar hier zenne,
      k moet me r s in verdiepen!
      mercie voor den tip ... euhem ;-)

      Verwijderen
  3. Maar de knieën staan er wel op, risico ;-) mooi kleedje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) kan ze altijd laten opereren als het uit de hand loopt! Vrolijk pasen!

      Verwijderen