zondag 6 oktober 2013

Variaties op de cowl dress.

Mijn garderobe kon wel wat uitbreiding gebruiken. De cowl dress leek me een prima aanvulling.
Ik maakte er twee, allebei in een rekbare stof, voor 't comfort.

Zoals steeds bij burda maakte ik het jurkje een maatje kleiner, maar ik versmalde mijn patroon nog extra omdat ik geen rits in het jurkje steek en het toch mooi aansluitend moet zijn.

Voor jurkje één ging ik voor een pieds de poule stofje, een iets dikker stofje dus perfect voor komende maanden. Oorspronkelijk dacht ik eens een echt klassiek jurkje te maken, maar een fluo biesje drong zich op. Ik plooide een stukje biais dubbel en m'n riempje was geboren, een bloemenbroche om m'n riem dicht te houden, en dat allemaal samen ziet er dan zo uit.

Met hoofd en al. Ik liet de mouwen lang, maar eigenlijk met het idee om ze steeds op te stroppen. Gewoon omdat ik dat mooi vind.

Jurkje 2 volgende nog dezelfde dag. Een heerlijk viscose stofje, goed ademend dus perfect om te dansen. Ik knipte ook mouwen voor dit jurkje maar bedacht me bij de eerste pasronde en stikte bijgevolg de armopeningen gewoon om.


De stofjes ea. zijn weer aan 15% korting te verkrijgen, voor twee dagen.
groeten
a.



5 opmerkingen:

  1. ze staan u beide pr'achtig. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de eerste. (waarschijnlijk omdat ik dat eerder een winterstofje en model vind met die lange mouwkes)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met hoofd en knieën? ;-)
    Heel mooie kleedjes en kapsel wat langer is ook leuk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap, ik moest al twee keer kijken, zo'n chique madam. Mijn favoriet is het tweede jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen